Αλλαγη μπαταριας συναγερμου

Αντικατάσταση Μπαταριών.


Αντικατάσταση Μπαταρίας Συναγερμού και Σειρήνας.

Σέρβις στο σύστημα Συναγερμού  -  Αντικατάσταση Συναγερμού.


                     

Αλλαγή Μπαταρίας σε Συναγερμό Σπιτιού;
Χρειάζεται Συντήρηση ο Συναγερμός σας;


 

Αλλαγή Μπαταρίας.


Το πρόβλημα...
 Η επένδυση που κάνατε για την ασφάλειά σας βάζοντας σύστημα συναγερμού, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αν δεν φροντίσετε για τη σωστή συντήρησή του. Ο χρόνος που απαιτείται είναι ελάχιστος και εγγυάται ότι το σύστημα θα σας προστατεύσει τη στιγμή που θα χρειαστεί. Το σύστημα συναγερμού βασίζεται στην μπαταρία της κεντρικής μονάδας.
Όταν η μπαταρία της κεντρικής μονάδας παρέλθει της ζωής της τότε όταν το σύστημα συναγερμού δεν τροφοδοτείται από το δίκτυο 220V τότε η αυτόνομη σειρήνα "νομίζει" ότι δέχεται εντολή από την κεντρική μονάδα για να ηχήσει "λειτουργήσει". 
Ο ρόλος της μπαταρίας της σειρήνας είναι για να χρησιμοποιείται σε περίπτωση συναγερμού και όταν αυτή αποκολληθεί από τον τοίχο ή κοπεί το καλώδιο σύνδεσής της.
Συνήθως όταν ο συναγερμός βγάλει ένδειξη χαμηλής στάθμης μπαταρίας, οι μπαταρίες έχουν σχεδόν καταστραφεί και η αυτονομία του συστήματος σας σε μια πιθανή διακοπή ρεύματος ίσως είναι μικρότερη και από μία ώρα. 

Μεγάλη σημασία έχει η μπαταρία που θα επιλέξετε να είναι μια ποιοτική μπαταρία για να μη σας δημιουργήσει προβλήματα στην αυτονομία αλλά και στη μονάδα σας. Πολλές φορές φθηνές μπαταρίες Κινέζικης προέλευσης ανοίγουν στο πάνω μέρος προκαλώντας ζημιά και στη κεντρική μονάδα του συναγερμού σας. 
 
Θυμηθείτε: 
Οι μπαταρίες είναι ένα από τα βασικότερα εξαρτήματα του συστήματος, γιατί εξασφαλίζουν ότι ο συναγερμός βρίσκεται σε ετοιμότητα ακόμη και σε διακοπή ρεύματος στο χώρο (από 8 έως 24 ώρες).
Προαιρετικά καλό είναι να γίνεται ένας πλήρης έλεγχος όλων των εξαρτημάτων του συναγερμού μας μια (1) φορά τον χρόνο και υποχρεωτικά αλλαγή μπαταριών κάθε 2 τουλάχιστον χρόνια, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στη λειτουργία του συστήματος μας και να εξασφαλίσουμε τη μακροβιότητα του συναγερμού μας.
Οι καλές επαναφορτιζόμενες μπαταρίες συναγερμού συνήθως έχουν διάρκεια καλής λειτουργίας 2 χρόνια.


Αλλαγή Μπαταρίας Πίνακα και Εξωτερικής Σειρήνας και Επίσκεψη + Εργασία  60 Ε.


Το κόστος της υπηρεσίας είναι 60€ και περιλαμβάνει 2 μπαταρίες ευρωπαικής προέλευσης, έλεγχο του συναγερμού και γίνεται κατόπιν ραντεβού. Το κόστος αλλαγής μπαταριών, κεντρικής μονάδας και εξωτερικής σειρήνας με εγγύηση 2 χρόνια ειναι 35 ευρώ. Επίσκεψη καθώς και έλεγχο του συστήματος για τυχόν βλάβες ή δυσλειτουργίες ειναι 25 ευρώ. Συνολικό κόστος 60 ευρώ.
 Τηλέφωνο Ανάγκης




Μπαταρία Φόρτιση και Εκφόρτιση.
Η μπαταρία έχει σταθερή πολικότητα και για να την φορτίσουμε χρειάζεται ρεύμα σταθερής πολικότητας. Μπορεί να μην είναι συνεχές αλλά διακοπτόμενο, ποτέ όμως εναλλασόμενο. Αν η ηλεκτρεγερτική δύναμη (δηλαδή η τάση χωρίς φορτίο) της μπαταρίας είναι 12V τότε για να την φορτίσουμε χρειαζόμαστε ρεύμα της τάξεως των 13 - 14 V ανάλογα με τον ρυθμό φορτίσεως που θέλουμε αλλά και με την εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας (δηλαδή η τάση στα άκρα του φορτιστή πρέπει να ξεπερνά την ηλεκτρεγερτική δύναμη της μπαταρίας αλλά και την πτώση τάσεως στο εσωτερικό της μπαταρίας λόγω της εσωτερικής της αντιστάσεως). Αν μπορούσαμε να δούμε μέσα σε μια μπαταρία κατά την φόρτισή της τότε θα βλέπαμε ότι το ρεύμα διασπά τον ηλεκτρολύτη και το οξυγόνο που παράγεται κινείται προς την θετική πλάκα, όπου όσο προχωράει η φόρτιση σχηματίζει διοξείδιο του μολύβδου. Από τις δύο πλάκες φεύγουν θειικές ρίζες οι οποίες σχηματίζουν θειικό οξύ στον ηλεκτρολύτη (αυξάνοντας την συγκέντρωσή του) και ταυτόχρονα η αρνητική πλάκα μετατρέπεται σε πορώδη μόλυβδο. Όταν γίνεται εκφόρτιση το ρεύμα αντιστρέφεται λόγω της διαφοράς ηλεκτροθετικότητας του θειικού μολύβδου από τον πορώδη μόλυβδο, το θειικό οξύ διασπάται και οι θειικές ρίζες που απελευθερώνονται σχηματίζουν θειικό μόλυβδο και στις δύο πλάκες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαφορά μεταξύ τους, άρα και ροή ρεύματος. Επίσης οξυγόνο φεύγει από την θετική πλάκα και επιστρέφει στον ηλεκτρολύτη σχηματίζοντας νερό. Έτσι ο ηλεκτρολύτης αραιώνει.

Χωρητικότητα μπαταρίας
Η ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας είναι το μέτρο της ποσότητας του ηλεκτρικού φορτίου το οποίο μπορεί να προσφερθεί από μία μπαταρία όταν αυτή εκφορτιστεί από κατάσταση πλήρους φορτίσεως στην ελάχιστη επιτρεπτή τάση (1,8 V ανά στοιχείο ή 10,8 V για μια δωδεκάβολτη μπαταρία). Συνήθως η χωρητικότητα που αναγράφεται στην μπαταρία, είναι για εκφόρτιση σε 10 ώρες και θερμοκρασία 25ο C. Τότε θεωρούμε ότι η εκφόρτιση γίνεται με σταθερό ρυθμό και με ένα ρεύμα το οποίο θα φέρει την μπαταρία από την αρχική της στην τελική της κατάσταση (όπως ορίστηκαν στην προηγούμενη παράγραφο) σε 10 ώρες. Αν ο ρυθμός εκφορτίσεως είναι ταχύτερος τότε η χωρητικότητα της μπαταρίας μειώνεται. Σαν παράδειγμα μπορούμε να πάρουμε την περίπτωση μιας μπαταρίας 36 Ah (αμπερωρίων) η οποία πρέπει να μπορεί να δώσει 3,6 Α για 10 ώρες ή 7,2 Α για 5 ώρες κλπ. Στην πραγματικότητα αν την εκφορτίσουμε με 7,2 Α θα φτάσει σε τελική κατάσταση σε κάτι λιγότερο από 5 ώρες, αλλά η διαφορά θα είναι μικρή για μια μπαταρία σε καλή κατάσταση. Η χωρητικότητα της μπαταρίας μας δείχνει πόση ώρα θα πρέπει να τη φορτίσουμε. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε μια πλήρως εκφορτισμένη μπαταρία, το θεωρητικό φορτίο είναι: 6Α επί 6 ώρες = 36Ah ή 3Α επί 12 ώρες = 36Ah κ.λ.π. Λόγω του ότι η μπαταρία δεν έχει απόδοση 100% για να φτάσει σε πλήρη φόρτιση πρέπει να της δώσουμε φορτίο 1,3 φορές του ονομαστικού. Έτσι για την μπαταρία του παραδείγματος πρέπει να της δώσουμε. 36 X 1,3 = 46,8 Αh Έτσι αν θέλουμε να την φορτίσουμε σε 6 ώρες το ρεύμα φορτίσεως πρέπει να είναι: 46,8 / 6 = 7,8Α

Ρυθμός φόρτισης
ο ρυθμός φόρτισης κανονίζεται από τον αυτόματο φορτιστή. Εξαρτάται από τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας η οποία με τη σειρά της εξαρτάται από τα πρόσφατα φορτία στα οποία έχει υποβληθεί η μπαταρία, αλλά και από την ηλικία και την κατάστασή της. Πάντως αν θέλουμε να φορτίσουμε μια μπαταρία με φορτιστή, τότε, αν δεν υπάρχει ανάγκη ταχείας φορτίσεως καλό είναι να την φορτίζουμε με ρεύμα 1/10 έως 1/30 της χωρητικότητάς της. Στο παράδειγμα μας, αν η μπαταρία των 36 Ah ήταν τελείως αφόρτιστη, τότε θα χρειαζόταν 46,8 Ah για να φορτιστεί (36 x 1,3) και αν την φορτίζαμε με ρυθμό 1/10 θα έπρεπε να φορτιστεί με ρεύμα 1/10 x 46,8 = 4,68 δηλ. περίπου 5Α (για δέκα ώρες). Καλό είναι να μην φορτίζουμε τις μπαταρίες με πιο γρήγορο ρυθμό από 1/10 γιατί καταπονούνται, υπερθερμαίνονται, μπορεί να βραχυκυκλώσουν στοιχεία τους, μπορεί να πέσει η στάθμη του ηλεκτρολύτη κ.λ.π.


Επίδραση της θερμοκρασίας
Σε χαμηλές θερμοκρασίες, ο ηλεκτρολύτης θα είναι πιο πυκνός και θα έχει μεγαλύτερο ειδικό βάρος αλλά παρ' όλα αυτά οι χημικές αντιδράσεις μέσα στην μπαταρία είναι πιο αργές και το τελικό αποτέλεσμα είναι η μείωση της χωρητικότητάς της μπαταρίας σε συνάρτηση με την θερμοκρασία. Η μπαταρία πρέπει να προστατεύεται από πάγωμα, ειδικά όταν είναι σε χαμηλή στάθμη φορτίσεως γιατί τότε το ποσοστό νερού στον ηλεκτρολύτη είναι μεγαλύτερο και υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα παγώματος. Μια καλή φόρτιση είναι ένα καλό μέτρο κατά του παγώματος. Μια παγωμένη μπαταρία δίνει πολύ χαμηλό ρεύμα, αλλά δεν παθαίνει μόνιμη βλάβη, αν και μπορεί να παρουσιαστούν ρωγμές στο κέλυφός της. Αυτό συμβαίνει γιατί ο παγωμένος ηλεκτρολύτης δε διαστέλλεται και παραμένει σε μία κατάσταση ζελέ. Πρέπει να σημειωθεί ότι η επαναφόρτιση όταν η μπαταρία έχει παγώσει είναι δύσκολη εφ'όσον μόνο ένα πολύ χαμηλό ρεύμα μπορεί να περάσει. Δεν πρέπει να συμπληρώνουμε υγρά σε μπαταρίες όταν η θερμοκρασία τους είναι κάτω από το σημείο πήξεως του νερού (0οC). 

                   
http://synagermoigsm.blogspot.gr/p/blog-page_28.html


 
   







Tags: Γιατί χτυπάει ο σύναγερμός | λύσεις προβλημάτων συναγερμού | προβλήματα συναγερμού | συναγερμόςαλλαγή μπαταρίας συναγερμού | αλλαγή μπαταρίας σειρήνας συναγερμού |